Hur returnerar jag min beställning?

Om du har ångrat hela eller delar av din beställning och vill returnera den, skall den returneras till oss på följande adress:

 

Förlagssystem AB
Returer Tales
Tunavägen 90, port 12-15
791 61 Falun

 

Detta skall du göra:

 

  1. Skriv ut
    Ladda ner och skriv ut ångerblanketten, fyll i den och bifoga den i paketet du returnerar.
    Alternativt bifoga din följesedel i det paket du returnerar och ringa in de produkter du returnerar.
    Du behöver inte mejla oss angående returen – vi registrerar den helt automatiskt.
     
  2. Packa
    Produkten ska packas ordentligt så att den inte går sönder eller blir blöt under transporten. Under returen så är det du som bär risken för produkten ifall den skulle skadas.
     
  3. Skicka
    Paketet ska skickas direkt till ovanstående adress med PostNord, Early Bird, Schenker eller Budbee. Kom ihåg att notera försändelsenumret ifall paketet skulle gå förlorat under transporten.
    Paketet ska skickas med leverans till ovanstående adress och får INTE skickas till paketbutiken eller annat upphämtningsställe.
    Observera att det inte är möjligt att lämna paketet fysiskt till adressen.

    Om transportören ber om kontaktuppgifter till oss är vår e-postadress: info@tales.se.
     
  4. Få tillbaka dina pengar
    Så snart vi mottagit paketet kommer vi att återbetala hela beloppet till det betalkort som användes vid köpet och beloppet kommer att finnas på ditt konto inom 1–2 vardagar.
    Observera att det kan ta ett par dagar från det att vi tagit emot själva paketet tills innehållet registrerats som mottaget.

    Det är inte möjligt för oss att återbetala beloppet till ett annat konto.

 


 

Vanliga frågor

 

Är det möjligt att bara skicka tillbaka några av produkterna?

Om du bara vill skicka tillbaka en av flera produkter återbetalar vi beloppet som motsvarar produktens värde till det betalkort som användes vid köpet. Kom ihåg att skriva på avbeställningsformuläret eller följesedeln vilka produkter du returnerar.

 

Kan jag byta min produkt mot en annan?

Tyvärr är det inte möjligt att byta en köpt produkt mot en annan.

 

Måste jag själv betala för returfrakten?

Du måste själv stå för betalningen av försändelsen eftersom vi inte täcker detta, såvida det inte gäller en reklamation (produktfel).

 

Jag har skickat tillbaka min retur men pengarna har inte återbetalats än?

Kontakta kundtjänst med paketets försändelsenummer så följer vi upp och ser efter vad som gått fel. 

 

Hur länge kan jag returnera?

Som utgångspunkt för fysiska produkter erbjuds en ångerrätt i 30 dagar från den dag då köpet gjordes.

Under julperioden erbjuder vi förlängda returer för alla beställningar till och med den 31 januari.

 

Tyckte du att det här svaret var till hjälp? 0 0

Utgiven: 28. July 2021 Uppdaterad: 17. August 2021
Fick du inte svar på din fråga?

Vi uppmuntrar våra kunder att försöka hitta svar på den här sidan eftersom det är det snabbaste sättet att få svar på en given fråga.
Om du inte får din fråga besvarad är du naturligtvis välkommen att kontakta oss genom att klicka nedan.


Kontakta oss