Marknadens största urval
Snabb leverans

Gaming for Classroom-Based Learning

- Digital Role Playing as a Motivator of Study

Om Gaming for Classroom-Based Learning

Investigates whether games can motivate students to learn and improve their knowledge and skills. This collection of research articles aims to inform classroom and pre-service teachers of the potential of games for improving teaching and learning.

Visa mer
  • Språk:
  • Engelska
  • ISBN:
  • 9781615207138
  • Format:
  • Inbunden
  • Sidor:
  • 360
  • Utgiven:
  • 31. maj 2010
  • Mått:
  • 290x225x27 mm.
  • Vikt:
  • 1140 g.
Leveranstid: 2-4 veckor
Förväntad leverans: 27. januari 2025
Förlängd ångerrätt till 31. januari 2025
  •  

    Kan ej levereras före jul.
    Köp nu och skriv ut ett presentkort

Beskrivning av Gaming for Classroom-Based Learning

Investigates whether games can motivate students to learn and improve their knowledge and skills. This collection of research articles aims to inform classroom and pre-service teachers of the potential of games for improving teaching and learning.

Användarnas betyg av Gaming for Classroom-Based Learning



Hitta liknande böcker
Boken Gaming for Classroom-Based Learning finns i följande kategorier:

Gör som tusentals andra bokälskare

Prenumerera på vårt nyhetsbrev för att få fantastiska erbjudanden och inspiration för din nästa läsning.