Marknadens största urval
Snabb leverans

Metacognition in Educational Theory and Practice

Om Metacognition in Educational Theory and Practice

This volume describes the recent research that has examined specific theoretical aspects of metacognition in domains of direct relevance to education. It shows that by fostering metacognitive processes during instruction, more durable and transferable learning can be achieved.

Visa mer
  • Språk:
  • Engelska
  • ISBN:
  • 9780805824810
  • Format:
  • Inbunden
  • Sidor:
  • 422
  • Utgiven:
  • 1. mars 1998
  • Mått:
  • 152x229x26 mm.
  • Vikt:
  • 835 g.
Leveranstid: 2-4 veckor
Förväntad leverans: 24. januari 2025
Förlängd ångerrätt till 31. januari 2025
  •  

    Kan ej levereras före jul.
    Köp nu och skriv ut ett presentkort

Beskrivning av Metacognition in Educational Theory and Practice

This volume describes the recent research that has examined specific theoretical aspects of metacognition in domains of direct relevance to education. It shows that by fostering metacognitive processes during instruction, more durable and transferable learning can be achieved.

Användarnas betyg av Metacognition in Educational Theory and Practice



Hitta liknande böcker
Boken Metacognition in Educational Theory and Practice finns i följande kategorier:

Gör som tusentals andra bokälskare

Prenumerera på vårt nyhetsbrev för att få fantastiska erbjudanden och inspiration för din nästa läsning.